Աղվան Ավագյան․ Արհեստական բանականության նորարարական ինտեգրումը Հայաստանի հյուրընկալության ոլորտում. բազմակողմանի վերլուծություն
Հյուրընկալության ոլորտը, ինչպես ամբողջ աշխարհում, այնպես էլ Հայաստանում, վերաիմաստավորվում է թվային տեխնոլոգիաների միջոցով: ԱԲ-ն, որը ներառում է մեքենայական ուսուցում, բնական լեզվի մշակում, համակարգչային տեսողություն և ռոբոտաշինություն, առաջարկում է աննախադեպ հնարավորություններ աճի և տարբերակման համար: Քանի որ Հայաստանը ձգտում է բարելավել իր զբոսաշրջային գրավչությունը և սպասարկման չափանիշները, արհեստական բանականության վրա հիմնված լուծումների ներդրումը դառնում է անհրաժեշտություն՝ ժամանակակից շուկայի պահանջարկներին և միջազգային մրցակցությանը բավարարելու համար։
Արհեստական բանականության ներկայիս վիճակը հյուրընկալության ոլորտում Համաշխարհային հյուրընկալության ոլորտը ակտիվորեն ներդնում է արհեստական բանականություն՝ սկսած հյուրերի ավտոմատ գրանցումից մինչև անհատականացված մարքեթինգ և կանխատեսողական վերլուծություն:
Հայաստանում վաղ շրջանի օրինակներից են Երևանի բարձրակարգ հյուրանոցները, որոնք առաջարկում են արհեստական բանականությամբ աշխատող կոնսիերժ ծառայություններ, չաթբոտներ ամրագրումների և հաճախորդների աջակցության համար, ինչպես նաև տվյալների վրա հիմնված գնագոյացման ռազմավարություններ:
Տեղական տուրիստական գործակալությունները սկսել են ներդնել արհեստական բանականությամբ աշխատող առաջարկությունների համակարգեր՝ միջազգային հյուրերի համար տուրերը անհատականացնելու համար։
Հյուրընկալության ոլորտում գլոբալ արհեստական բանականության կիրառությունների օրինակներից են՝
• Չաթբոտներ և վիրտուալ օգնականներ՝ 24/7 հաղորդակցության և բազմալեզու աջակցության ապահովում,
• Կանխատեսողական վերլուծություններ՝ պահանջարկի կանխատեսում, անձնակազմի օպտիմալացում, գործառնական ծախսերի կրճատում;
• Անհատականացված մարքեթինգ՝ հաճախորդների տվյալների օգտագործում՝ առաջարկները հարմարեցնելու և հավատարմություն ձևավորելու համար:
Մինչդեռ Հայաստանը հետ է մնում առաջատար զբոսաշրջային ուղղություններից արհեստական բանականության ներդրման հարցում, վերջին կառավարության նախաձեռնությունները և պետական-մասնավոր գործընկերությունները ցույց են տալիս թվային նորարարության մեջ ներդրումներ կատարելու պատրաստակամություն:
Հնարավորություններ Հայաստանի հյուրընկալության ոլորտի համար Արհեստական բանականության ինտեգրումը հայկական հյուրընկալության ոլորտում առաջարկում է հետևյալ առավելությունները. • Բարելավված հաճախորդների փորձառություն. Արհեստական բանականությունը կարող է հարմարեցնել ծառայությունները հյուրերի նախասիրություններին, կանխատեսել նրանց կարիքները և ապահովել անհատականացված սպասարկում:
Սենյակների ավտոմատացումը և ինտելեկտուալ օգնականները կարող են բարելավել հաճախորդների գոհունակությունը և տարբերակել հայկական հյուրանոցները մրցակիցներից [6]:
• Գործառնական արդյունավետություն. Առօրյա գործընթացների ավտոմատացումը (օրինակ՝ գրանցում, հաշվառում, սենյակային սպասարկման հարցումներ) նվազեցնում է աշխատուժի ծախսերը և նվազագույնի է հասցնում սխալները՝ թույլ տալով աշխատակիցներին կենտրոնանալ բարձր արժեք ունեցող ծառայությունների վրա [7]:
• Վերլուծություն և որոշումների կայացում. Արհեստական բանականության գործիքները օգնում են կառավարիչներին կայացնել տեղեկացված որոշումներ գնագոյացման, պաշարների կառավարման և մարքեթինգի վերաբերյալ՝ մեծացնելով շահութաբերությունը [8]:
• Անվտանգություն. Արհեստական բանականությամբ աշխատող համակարգերը (տեսահսկողություն, անոմալիաների հայտնաբերում, կանխատեսողական սպասարկում) բարելավում են հյուրերի անվտանգությունը և նվազեցնում ռիսկերը [9]: Ռազմավարական ինտեգրման մարտահրավերներ Առավելություններից անկախ, հայկական հյուրընկալության ոլորտը բախվում է մի շարք մարտահրավերների արհեստական բանականության ներդրման հարցում.
• Սահմանափակ ռեսուրսներ
ՓՄՁ-ները կարող են չունենալ կապիտալ, տեխնիկական փորձագիտություն և թվային ենթակառուցվածքներ [10]:
• Աշխատուժի պատրաստվածություն. Անհրաժեշտ է վերապատրաստել աշխատակիցներին և հաղթահարել ավտոմատացման նկատմամբ դիմադրությունը: Թվային գրագիտության մեջ ներդրումներ կատարելը կարևոր է[11]:
• Տվյալների գաղտնիություն. Հյուրերի անձնական տվյալների հավաքագրումը և մշակումը մտահոգություններ է առաջացնում գաղտնիության վերաբերյալ: GDPR-ի և այլ կանոնակարգերի պահպանումը պարտադիր է[12]:
• Տեղայնացում. Արհեստական բանականության տեխնոլոգիաները պետք է հարմարեցվեն հայերեն լեզվին և մշակութային համատեքստին՝ առավելագույն ազդեցության և օգտագործողի ընդունվածության հասնելու համար[13]:
Ռազմավարական ուղիներ Հանրապետության հյուրընկալության ոլորտում արհեստական բանականության հաջող ներդրման համար անհրաժեշտ է բազմակողմանի մոտեցում.
• Կառավարության աջակցություն. հարկային խթանները, դրամաշնորհները և հստակ կանոնակարգերը խրախուսում են արհեստական բանականության և թվային ենթակառուցվածքների մեջ ներդրումները[14].
• Արդյունաբերական համագործակցություն. հյուրանոցների, տեխնոլոգիական ստարտափների և համալսարանների միջև գործընկերությունները նպաստում են տեղական լուծումների և նորարարությունների զարգացմանը[15].
• Փորձնական ծրագրեր. ընտրված վայրերում արհեստական բանականության կիրառությունների փորձարկումը թույլ է տալիս կատարելագործել մոտեցումները և վստահություն ձևավորել ոլորտում[16].
• Շարունակական ուսուցում. կանոնավոր վերապատրաստման և հավաստագրման ծրագրերը ապահովում են, որ անձնակազմը պատրաստ է արդյունավետորեն օգտագործել արհեստական բանականության տեխնոլոգիաները [17].
Եզրակացություն Արհեստական բանականության ռազմավարական ինտեգրումը Հայաստանի հյուրընկալության ոլորտում զգալի հնարավորություններ է ընձեռում հյուրերի գոհունակությունը, գործառնական արդյունավետությունը և գլոբալ մրցունակությունը բարելավելու համար:
Չնայած առկա խոչընդոտներին՝ ռեսուրսների պակասին, անձնակազմի հետ կապված մարտահրավերներին և տվյալների գաղտնիության հարցերին, կառավարության նախաձեռնողական քաղաքականությունը, միջոլորտային համագործակցությունը և թվային գրագիտության աճը կարող են թույլ տալ հայկական հյուրանոցներին և զբոսաշրջային ընկերություններին ծաղկել արհեստական բանականության դարաշրջանում:
Հղումներ
[1] Deloitte. (2019). «Արհեստական բանականությամբ աշխատող հյուրընկալություն. Վերաիմաստավորելով սպասարկումը թվային դարաշրջանում»։
[2] IBM. (2022). «Չաթբոտներ հյուրընկալության մեջ. Հյուրերի փորձի բարելավում»։
[3] McKinsey & Company. (2020). «Արհեստական բանականության ներուժը ճանապարհորդության և զբոսաշրջության մեջ»։
[4] Adobe. (2023). «Անհատականացում և արհեստական բանականություն հյուրընկալության մարքեթինգում»։
[5] Հայաստանի կառավարություն. (2024). «Թվային Հայաստան. Ազգային ռազմավարություն նորարարության համար»։
[6] HospitalityNet. (2023). «Խելացի հյուրանոցներ և արհեստական բանականություն. Հյուրերի փորձի նոր դարաշրջան»։
[7] PwC. (2018). «Ավտոմատացման ազդեցությունը հյուրընկալության ոլորտի աշխատատեղերի վրա»։
[8] Google Hospitality Insights. (2022). «Վերլուծական որոշումների կայացում հյուրանոցներում»։
[9] Microsoft. (2021). «Արհեստական բանականությունը հյուրընկալության ոլորտում անվտանգության համար»։
[10] Վերակառուցման և զարգացման եվրոպական բանկ։ (2023)։ «ՓՄՁ-ներ և թվային փոխակերպում. հայկական դեպքը»։
[11] LinkedIn Learning։ (2021)։ «Հմտությունների բարձրացում ապագայի համար. հյուրընկալության ոլորտի նախապատրաստում արհեստական բանականությանը»։
[12] Եվրոպական հանձնաժողով։ (2022)։ «Հյուրընկալության ոլորտի բիզնեսների համար GDPR ուղեցույցներ»։
[13] Արհեստական բանականությունը Հայաստանում նախաձեռնություն։ (2024)։ «Տեխնոլոգիաների տեղայնացում. հայերեն լեզվի արհեստական բանականություն»։
[14] ՄԱԿ-ի զարգացման ծրագիր։ (2023)։ «Քաղաքականության խթաններ թվային նորարարության համար»։
[15] Երևանի պետական համալսարան։ (2022)։ «Ակադեմիա-արդյունաբերություն համագործակցության խթանում արհեստական բանականության նորարարության համար»։
[16] Accenture։ (2023)։ «Արհեստական բանականության լուծումների փորձնական փորձարկում հյուրընկալության ոլորտում»։
[17] Coursera։ (2022)։ «Թվային գրագիտության դասընթացներ հյուրընկալության ոլորտի մասնագետների համար»։
Հեղինակ՝ Աղվան Ավագյան




















Փաշինյանի ձեռամբ ադրբեջանցի հատուկ ջոկատայինները գալու են ու «խաղաղ» տեղավորվեն ՀՀ-ում. ադրբեջանագետ
Մահացել է անվանի բժիշկ Արտավազդ Սահակյանը
Դոլարն ու ռուբլին թանկացել են․ փոխարժեքն՝ այսօր
Գերագույն գլխավոր տգետը չգիտի անգամ, որ Հայ Առաքելական Եկեղեցին հիմնադրել են Թադեոս և Բարդուղիմեոս ա...
Իշխանությունը քահանա է փնտրում. ինչ է կատարվում Գյումրիում. «Ժողովուրդ»
Նարեկ Սրբազա՞նն է հրավիրել Վազգեն Միրզախանյանին Գյումրի պատարագի․ արձագանքում է հոգևոր տեսուչը
Ռուբլին էժանացել է․ փոխարժեքն՝ այսօր
Ուզել են Արշակ Սրբազանի գրպանը բան գցեն, հիշել են՝ սքեմը գրպան չունի. Հայկ Մամիջանյան
Արշակ սրբազանին վերաբերող ճեպազրույցում անզգույշ մի արտահայտություն եմ արել․ փաստաբան
12 հանդիպում, և ոչ մի սանտիմետր Հայաստանի ինքնիշխան տարածքից չի ազատվել ադրբեջանական օկուպացիայից